|
|
|
|
Autor |
Wiadomość |
jedi
Pindol, zwany potocznie Czochraczem
Dołączył: 13 Gru 2006
Posty: 671 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: z wyspy krola Juliana XIII, samozwanczego wladcy wszystkich lemurow
|
Wysłany:
Pią Cze 19 18:05:12 GMT 2009 |
|
duzo to jest odroczonych. o wiele wiecej niz poprawek jak na razie. powiedzialem te 3 ustroje bez tego z wyrownaniem dorobkow i bylo dobrze. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
ciszaa
Słabiak
Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 73 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce
|
Wysłany:
Pią Cze 19 19:06:09 GMT 2009 |
|
Czy ktoś mi moze pomóc? Parę pytanek mam
1. Jaka ulga występuje w podatku od nieruchomości?
Mam zapisane pytanie z wykładu o zwolnienia i ulgi w tym podatku. O zwolnieniach wyczytałam, ale ulgi nie moge znależć . Być może to po prostu mój błąd w pisowni,ale wolę się upewnić.
2. Warunki wprowadzenia cła antydumpinogowego?
Czy chodzi tu tylko o zagrożenie dla rodzimego przemysłu czy jest jeszcze coś?
3. Cenowórczość opłaty.
Tutaj mam braki w notatkach. Wystarczyłoby gdyby powiedzieć o tym, ze to zjawisko wytępuje w przypadku opłat za usługi? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Miłosz
Słabiak
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 69 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Prawie Mazury Płeć: chłopak
|
Wysłany:
Pią Cze 19 19:45:02 GMT 2009 |
|
ciszaa napisał: |
Czy ktoś mi moze pomóc? Parę pytanek mam
1. Jaka ulga występuje w podatku od nieruchomości?
Mam zapisane pytanie z wykładu o zwolnienia i ulgi w tym podatku. O zwolnieniach wyczytałam, ale ulgi nie moge znależć . Być może to po prostu mój błąd w pisowni,ale wolę się upewnić.
2. Warunki wprowadzenia cła antydumpinogowego?
Czy chodzi tu tylko o zagrożenie dla rodzimego przemysłu czy jest jeszcze coś?
3. Cenowórczość opłaty.
Tutaj mam braki w notatkach. Wystarczyłoby gdyby powiedzieć o tym, ze to zjawisko wytępuje w przypadku opłat za usługi? |
1.W podatku od nieruchomości ulgi nie występują tak mi się wydaje
2
Środki antydumpingowe
1. Środki antydumpingowe obowiązujące w polskim imporcie
Od dnia 1 maja 2004 r. obowiązują w imporcie do Polski unijne cła antydumpingowe.
Informację, czy dany towar jest objęty cłem antydumpingowym można sprawdzić w TARIC-u, wpisując kod 10-cyfrowy.
Informacja o postępowaniach antydumpingowych oraz listę unijnych postępowań i środków ochronnych (w jęz. angielskim).
Truskawki pod ochroną
5 grudnia 2005 r. Unia Polskiego Przemysłu Chłodniczego złożyła skargę w Komisji Europejskiej w imieniu producentów truskawek. Skarga zawiera zarzut dumpingu w przywozie mrożonych truskawek pochodzących z Chińskiej Republiki Ludowej, który powoduje istotną szkodę dla przemysłu wspólnotowego. 19 stycznia 2006 roku Komisja Europejska w ramach postępowania antydumpingowego, wszczęła dochodzenie w celu ustalenia, czy produkt objęty postępowaniem (truskawki mrożone) jest sprzedawany po cenach dumpingowych i czy dumping ten spowodował szkody. W wyniku postępowania, rozporządzenie Komisji (WE) nr 1551/2006 nałożyło tymczasowe cło antydumpingowe na przywóz niektórych mrożonych truskawek pochodzących z Chin. 18 kwietnia 2007 r. weszło w życie rozporządzenie Rady (WE) nr 407/2007, które nałożyło ostateczne cło antydumpingowe na przwyóz niektórych rodzajów mrożonych truskawek z Chińskiej Republiki Ludowej a jednocześnie uchyliło obowiązujące dotychczas w tej kwestii rozporządzenie Komisji (WE) nr 1551/2006.
2. Ogólne informacje o postępowaniu i środkach antydumpingowych.
Przepisy antydumpingowe UE pozwalają nałożyć cła antydumpingowe wobec importu z kraju trzeciego, gdy w wyniku przeprowadzonego postępowania (może trwać 15 miesięcy) zostanie wykazane, że zostały spełnione łącznie cztery następujące warunki:
* miał miejsce import po cenach dumpingowych (sytuacja taka występuje wtedy, gdy zagraniczny producent sprzedaje towar za granicę po cenie niższej niż u siebie w kraju),
* unijni producenci podobnego towaru ponieśli rzeczywistą szkodę lub zagraża im wyrządzenie takiej szkody, bądź też istotnie może być opóźniony rozwój danego sektora w UE,
* istnieje związek przyczynowo-skutkowy między tymi dwoma zjawiskami,
* nałożenie środków antydumpingowych jest w interesie Wspólnoty (pod tym pojęciem rozumie się interes producentów wnoszących skargę, producentów-użytkowników importowanego towaru oraz konsumentów).
Cło antydumpingowe nakłada się na przyszły eksport danego eksportera lub z danego kraju na podstawie działań, uznanych za nieuczciwą konkurencję (dumping) w przeszłości, tj. w okresie sprzed złożenia wniosku przez producentów Wspólnoty (tzw. okres badany).
Tymczasowe cło antydumpingowe (provisional duties)
W celu ograniczenia importu, jeszcze w trakcie trwania postępowania antydumpingowego, Komisja Europejska może nałożyć tymczasowe cło antydumpingowe. W takim przypadku dopuszczenie towaru importowanego do rynku UE jest uzależnione od złożenia w banku przez importera zabezpieczenia równego sumie cła tymczasowego. Jest ono pobierane, jeśli w rezultacie postępowania końcowego Komisja stwierdzi, że w badanym okresie wystąpił dumping i szkoda oraz że interes Wspólnoty wymaga natychmiastowej interwencji.
Cło tymczasowe nie może być nałożone wcześniej niż 60 dni od rozpoczęcia postępowania i nie później niż w ciągu 9 miesięcy od daty wszczęcia postępowania. Obowiązuje ono zazwyczaj sześć miesięcy.
Ostateczne cło antydumpingowe (definitive anti-dumping duties)
Jeżeli w dochodzeniu końcowym zostanie stwierdzone wystąpienie dumpingu i szkody oraz związek między tymi zjawiskami, Rada Unii Europejskiej (na ogół akceptując propozycje Komisji Europejskiej) może nałożyć ostateczne cło antydumpingowe (decyzja musi zyskać akceptację większości państw członkowskich). Nałożenie cła musi leżeć w interesie Wspólnoty. Cło antydumpingowe nakłada się na cały import określonego towaru z danego kraju (nie dotyczy ono tylko eksporterów, którzy złożyli tzw. zobowiązania cenowe).
Cło antydumpingowe na towar pochodzący od określonego dostawcy lub z określonego kraju ( w przypadku cła jednolitego, o czym dalej) obowiązuje w imporcie do wszystkich państwa Unii Europejskiej w tej samej wysokości.
Wysokość cła antydumpingowego
Cło antydumpingowe (zarówno tymczasowe, jak i ostateczne) ustanawia się w UE zgodnie z tzw. zasadą mniejszego cła (lesser duty rule), tzn. albo na podstawie marży (marginesu) dumpingu (jest to różnica między ceną w eksporcie do UE a ceną, po której eksporter sprzedaje towar podobny w swym kraju) albo marży szkody (różnica między ceną importowanego towaru powiększoną o obciążenia graniczne np. cło, a ceną podobnego towaru produkcji unijnej, która nie jest jednak ceną rzeczywistą, lecz ceną "życzeniową" (target price), tj. taką, która zapewniłaby producentom unijnym rozsądny zysk).
Marżę dumpingu ustala się indywidualnie dla każdego eksportera (w przypadku bardzo dużej liczby eksporterów stosuje się metodę badania reprezentantów). Ustalanie indywidualnych ceł antydumpingowych jest możliwe w przypadku firm znanych Komisji i z nią współpracujących. Import pochodzący od pozostałych dostawców podlega tzw. cłu rezydualnemu, zazwyczaj ustalanemu w wysokości równej najwyższej stawce indywidualnej.
W przypadku krajów o gospodarce nierynkowej (głównie kraje b. ZSRR, bez Rosji i krajów bałtyckich) cło antydumpingowe ustalane jest w zasadzie w postaci cła jednolitego (zasada "jeden kraj - jedna stawka celna").
Forma cła
Cło antydumpingowe może przyjąć formę:
* cła ad valorem (najczęściej), tj. procentu od wartości celnej towaru,
* cła specyficznego (wyrażonego w euro za jednostkę, np. za tonę, za sztukę)
* cła zmiennego, równego różnicy pomiędzy ceną importową (przed naliczeniem cła) a ceną minimalną ustaloną przez Komisję,
* cła mieszanego (kombinacja elementów ww. rodzajów cła).
Pobór cła należy do kompetencji państw członkowskich. Cła antydumpingowe zasilają budżet Wspólnoty.
Okres obowiązywania cła antydumpingowego
Cło antydumpingowe ustala się normalnie na okres pięciu lat. Może on być przedłużony w wyniku postępowania weryfikacyjnego (expiry review lub inaczej sunset review), na następne pięć lat. Z inicjatywą w tej sprawie występują zazwyczaj producenci unijni (Komisja nie korzysta w zasadzie z prawa do wszczęcia takiego postępowania). Mogą oni wystąpić z takim wnioskiem najpóźniej na trzy miesiące przed wygaśnięciem cła (Komisja na pół roku przed wygaśnięciem cła publikuje obwieszczenie o dacie wygaśnięcia cła). Rada UE może albo je znieść albo utrzymać w tej samej wysokości. Postępowanie takie może trwać maksymalnie 12 miesięcy. W tym czasie cło antydumpingowe nadal obowiązuje.
Po roku od daty nałożenia cła antydumpingowego zagraniczni eksporterzy, a także unijni importerzy i producenci mają prawo wystąpić o postępowanie przeglądowe (interim review) w sprawie dumpingu bądź szkody. Postępowanie takie może być także wszczęte w każdym momencie z inicjatywy państwa członkowskiego lub Komisji Europejskiej, która czasami korzysta z tego prawa. W wyniku postępowania przeglądowego, w którym ponownie bada się dumping i szkodę, wysokość cła antydumpingowego może ulec zmianie lub pozostać niezmieniona (na okres kolejnych pięciu lat lub krótszy) bądź cło może zostać uchylone.
Nowi eksporterzy
W przypadku eksporterów, którzy nie eksportowali danego towaru w okresie objętym analizą przez Komisję, lecz rozpoczęli eksport już po wszczęciu postępowania bądź zawarli kontrakty eksportowe, Komisja może przeprowadzić specjalne postępowanie w trybie przyspieszonym (new comers review). Eksporterzy ci nie mogą być jednak powiązani z producentami lub eksporterami, których eksport podlega środkom antydumpingowym nałożonym w postępowaniu pierwotnym. Wynikiem postępowania może być ustalenie indywidualnych stawek cła antydumpingowego na podstawie indywidualnych marginesów dumpingu lub uwolnienie od zarzutu dumpingu.
Po nałożeniu cła antydumpingowego, eksporterzy starają się niejednokrotnie o zrekompensowanie importerom dodatkowych kosztów wynikających z cła antydumpingowego. Obniżają więc ceny o wysokość cła (absorption). W takim przypadku, Rada - na wniosek Komisji Europejskiej- ma prawo podwyższyć cło.
Innym sposobem zniwelowania skutków nałożenia środków antydumpingowych jest obchodzenie cła antydumpingowego (circumvention) m.in. poprzez:
* wykorzystywanie montażu (tzw. działalność śrubokrętowa), czyli wysłanie danego towaru do kraju trzeciego w częściach i następnie eksport już zmontowanego towaru do UE lub bezpośredni eksport części do UE i ich montaż na terenie UE (casus rowerów importowanych z Chin),
* fałszowanie świadectw pochodzenia,
* zmianę towaru, niewielką, lecz wystarczającą do zakwalifikowania pod inny kod CN (np. zapalniczki jednorazowe i wielorazowe).
W takiej sytuacji Rada UE może nałożyć cło antydumpingowe na towar podobny z kraju eksportu lub z kraju trzeciego lub "rozszerzyć" cło antydumpingowe na części, jeśli stanowią one przynajmniej 60% wartości wszystkich części montowanego produktu i jeśli wartość dodana do tych części jest mniejsza niż 25% kosztów wytworzenia.
Zawieszenie cła
Cło antydumpingowe można zawiesić. Komisja Europejska ma prawo je zawiesić na okres dziewięciu miesięcy (po zasięgnięciu opinii Komitetu Doradczego). Na wniosek Komisji, Rada UE może przedłużyć ten okres o dodatkowe 12 miesięcy. Decyzję tę Rada podejmuje zwykłą większością głosów. Okres zawieszenia nie wpływa na datę wygaśnięcia środka antydumpingowego. Dlatego też eksporterzy - przy pomocy importerów unijnych - powinni śledzić sytuację rynkową w UE, aby w razie stwierdzenia niedostatecznej podaży wystąpić do Komisji o zawieszenie cła.
Zwrot cła
Importerzy mogą wystąpić do Komisji Europejskiej (za pośrednictwem odpowiedniego urzędu w kraju) o zwrot zapłaconego cła, jeśli z przedłożonych dowodów wynika, że margines dumpingu w transakcjach importowych towaru podlegającemu cłu antydumpingowemu zmniejszył się lub, że dumping już nie występuje. Procedura ta trwa jednak dość długo. Zgodnie z aktualnymi przepisami, importer powinien otrzymać pieniądze najpóźniej po 21 miesiącach (decyzja o zwrocie powinna nastąpić w ciągu roku, najpóźniej w ciągu 18 miesięcy, a wypłata w ciągu 90 dni od wydania tej decyzji).
Zobowiązanie cenowe (price undertaking)
W pewnych przypadkach alternatywą dla cła antydumpingowego może być tzw. zobowiązanie cenowe. W toku postępowania antydumpingowego eksporter oskarżony o dumping może złożyć zobowiązanie dotyczące przestrzegania uzgodnionego z Komisją poziomu ceny (zobowiązanie cenowe). Z ofertą taką może on wystąpić dopiero po wstępnym stwierdzeniu dumpingu i szkody. Komisja akceptuje zobowiązania cenowe tylko tych eksporterów, którzy współpracowali z nią w trakcie postępowania. Bierze ona także pod uwagę, czy dany eksporter wywiązywał się ze złożonych zobowiązań w przeszłości (dotyczy to firm wcześniej objętych postępowaniem antydumpingowym). Warunkiem przyjęcia zobowiązania jest możliwość prowadzenia skutecznego nadzoru. Komisja Europejska może również przyjąć zobowiązanie zbiorowe złożone przez rząd kraju eksportera lub upoważnioną organizację państwową.
Podwyżka ceny jest ograniczona do wysokości marży dumpingu. Zobowiązanie dotyczy nie tylko sprzedaży po określonej cenie, ale również składania raportów odnośnie do wielkości i kierunków sprzedaży oraz uzyskanych cen. Raporty składa się co pół roku lub co kwartał. Komisja porównuje informacje cenowe przedkładane przez eksporterów z cenami CIF uzyskanymi z bazy Eurostatu. Ponadto okresowo bada rzetelność raportów podczas wizyt u eksporterów. Niedotrzymanie warunków zobowiązania powoduje nałożenie cła antydumpingowego w wysokości marginesu dumpingu ustalonego podczas postępowania antydumpingowego. Jeśli sytuacja ta wystąpiła jeszcze przed końcowym stwierdzeniem dumpingu i szkody, Komisja może nałożyć cło tymczasowe w wysokości ustalonej na podstawie "najlepszej dostępnej informacji". W obu przypadkach eksporter ma prawo wcześniejszego ustosunkowania się do zarzutów. Zobowiązania cenowe, podobnie jak cła antydumpingowe, ustala się na okres pięciu lat, który może być przedłużony w wyniku postępowania weryfikacyjnego na następne pięć lat.
3.Cenotwórczość opłaty-opłata dużo wyższa niż wartość usługi |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Ginter
Rzeczywisty tajny radca
Dołączył: 22 Gru 2006
Posty: 345 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany:
Pią Cze 19 20:12:59 GMT 2009 |
|
Cytat: |
3.Cenotwórczość opłaty-opłata dużo wyższa niż wartość usługi |
A jeśli chodzi o opłaty nieekwiwalentne, bardziej nieproporcjonalne są cenokształtne czy podatkokształtne? Bo mam jakąś sprzeczność w notatkach ;].
O tych cłach, to jak na mój gust trochę za dużo jak na egzamin ;P. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
ciszaa
Słabiak
Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 73 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce
|
Wysłany:
Pią Cze 19 21:03:28 GMT 2009 |
|
]Miłoszu dzieki za odpowiedz
A jesli chodzi o cła- szacun |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez ciszaa dnia Pią Cze 19 21:04:36 GMT 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
_dannie
Niebrzydki Janusz
Dołączył: 09 Sty 2007
Posty: 415 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin (Poręba) Płeć: chłopak
|
Wysłany:
Pią Cze 19 21:11:17 GMT 2009 |
|
Mógłby ktoś króciutko napisać jak wyglądają mniej więcej statystyki Pani Profesor w tym roku i co to za odroczenia? Odroczenie bez 2 na wrzesień czy na koniec kolejki?
Aha, ile pytań (głównych) się dostaje, dwa? I ile trwa mniej więcej egzamin? Czy tradycyjne ćwiczeniowcy obecni w pokoju? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Majkel
Niecnota
Dołączył: 06 Sty 2007
Posty: 95 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany:
Pią Cze 19 21:21:45 GMT 2009 |
|
Miłosz napisał: |
3.Cenotwórczość opłaty-opłata dużo wyższa niż wartość usługi |
Mi się wydaje że cenotwórczość a nieekwiwalentność to dwie różne rzeczy ale może się mylę... |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Dami
Zawadiaka
Dołączył: 29 Gru 2006
Posty: 169 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: WPiA
|
Wysłany:
Pią Cze 19 21:32:28 GMT 2009 |
|
ciszaa napisał: |
]Miłoszu dzieki za odpowiedz
A jesli chodzi o cła- szacun |
Wystarczyło 2 słowa na googlach wstukać.
Cytat: |
Mi się wydaje że cenotwórczość a nieekwiwalentność to dwie różne rzeczy ale może się mylę.. |
Opłata powinna być co do zasady ekwiwalentna, jeśli taka nie jest to przypiera postać podatkokształtną lub cenokształtną w zależności do jakiej grupy opłat należy (wg. teoretycznego ich podziału). |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Ginter
Rzeczywisty tajny radca
Dołączył: 22 Gru 2006
Posty: 345 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany:
Pią Cze 19 22:30:20 GMT 2009 |
|
Cytat: |
Opłata powinna być co do zasady ekwiwalentna, jeśli taka nie jest to przypiera postać podatkokształtną lub cenokształtną w zależności do jakiej grupy opłat należy (wg. teoretycznego ich podziału). |
Które są cenokształtne a które podatkokształtne? ;> |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Majkel
Niecnota
Dołączył: 06 Sty 2007
Posty: 95 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany:
Pią Cze 19 22:39:51 GMT 2009 |
|
Ginter napisał: |
Które są cenokształtne a które podatkokształtne? ;> |
Cenokształtne są opłaty za usługi, a podatkokształtne opłaty za czynności urzędowe |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wolves
Majtek
Dołączył: 06 Lut 2009
Posty: 22 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany:
Pią Cze 19 22:47:52 GMT 2009 |
|
A czy mógłby ktoś napisać jak wygląda teoretyczny podział opłat?
O co chodzi z 0 krajowym i zagranicznym w VAT?
Poprosiłbym też o coś na temat należności celnych bo w notatkach mam cło + opłaty celne = należność celna. Ale to chyba mało
Z góry dzięki. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Wolves dnia Pią Cze 19 22:52:25 GMT 2009, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
kingulec
Majtek
Dołączył: 02 Lut 2009
Posty: 6 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Płeć: dziewczyna
|
Wysłany:
Sob Cze 20 2:04:06 GMT 2009 |
|
Miłoszu, jestem pod duzym wrazeniem postu dotyczacego cla antydumpingowego. Pewnie nawet dr Kus (autor rozdzialu o prawie celnym) tego wszystkiego nie umie. Aha i czy naprawde o tym cle to tyle trzeba wiedziec??? Ten post jest troche jak sianie paniki tuz przed egzaminem:) albo to ja mam wyidealizowany obraz prof. Wojtowicz i zyje w blednym i naiwnym przekonananiu, ze mozna powiedziec mniej niz polowe podanych przez Ciebie informacji i zdac:). |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kingulec dnia Sob Cze 20 2:08:44 GMT 2009, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
Dami
Zawadiaka
Dołączył: 29 Gru 2006
Posty: 169 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: WPiA
|
Wysłany:
Sob Cze 20 8:50:13 GMT 2009 |
|
kingulec napisał: |
Miłoszu, jestem pod duzym wrazeniem postu dotyczacego cla antydumpingowego. Aha i czy naprawde o tym cle to tyle trzeba wiedziec??? Ten post jest troche jak sianie paniki tuz przed egzaminem:) |
Słowo w słowo: [link widoczny dla zalogowanych]
Sianie paniki. Z antydumpingowego trzeba wiedzieć tylko: co to jest (że rodzaj cła odwetowego), warunki wprowadzenia (te 3 z wykładu), na jakie produkty (że importowane i takie jakich się nie produkuje w UE), wiedzieć o bananach (nie można na nie nałożyć CA) i truskawkach (jest na nie CA). Alles klar. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Supreme
Majtek
Dołączył: 25 Sty 2007
Posty: 21 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany:
Sob Cze 20 10:13:49 GMT 2009 |
|
Wolves napisał: |
A czy mógłby ktoś napisać jak wygląda teoretyczny podział opłat?
|
KLASYFIKACJA OPŁAT
1.za czynności urzędowe
2.za usługi (opłaty rzadziej występujące, bo coraz więcej usług nie jest wykonywanych przez podmioty państwowe/ samorządowe)
za czynnosci urzedowe:
1. za czynności organów administracji:
a.opłaty ogólne: głównie opłata skarbowa
b.opłaty szczególne: stworzone specjalnie za konkretne czynności np. opłata paszportowa, licencyjna
2. za czynności organów sądowych:
a.za czynności w sądach cywilnych
b.za czynności w sądach karnych
c.za czynności w sądach administracyjnych
W sprawach spornych wysokość opłaty zależy od wartości przedmiotu sporu, w sprawach karnych – od wysokości i rodzaju kary za dane przestępstwo.
3. za czynności organów konsularnych np. opłata za wizę, opłata a prowadzenie sprawy polskiego obywatela za granicą
za usługi
1. za usługi gospodarcze (np. opłata targowa)
2. za usługi socjalne (coraz mniej np. za przedszkole)
3. za usługi kulturalne (jak opłaty pobierane przez instytuty kulturalne działające w formie jednostek budżetowych/ zakładów budżetowych np. muzea świadczące usługi o charakterze regionalnym) |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Karola11126
Majtek
Dołączył: 09 Cze 2008
Posty: 17 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć: dziewczyna
|
Wysłany:
Sob Cze 20 10:19:57 GMT 2009 |
|
wszystkich jeszcze przed egzaminem mogę pocieszyć ze nie jest tak strasznie. ja zdawałam wczoraj, na pierwsze pytanie poplątałam zupełnie ale wyratowała mnie akredytywa w drugim i do przodu. tylko trzeba znać w miarę możliwości konkrety, lanie wody nie przejdzie |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
|
|
|
|
|
|
|